Ο Ψηφιακός Πρωταθλητής του κάθε κράτους μέλους της ΕΕ, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για να προβάλει τα οφέλη από την ανάπτυξη και χρήση των τεχνολογιών των πληροφοριών και των επικοινωνιών και την απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων. Ψηφιακός Πρωταθλητής της Κύπρου έχει οριστεί ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, Δρ. Στέλιος Χειμώνας.
Το Ψηφιακό Πρωτάθλημα (ΨΠ) πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Ψηφιακού Πρωταθλητή Κύπρου και είναι Διαγωνισμός Ψηφιακής Καινοτομίας που στοχεύει στην προώθηση της ψηφιακής καινοτομίας και να ενθαρρύνει, να καλλιεργήσει και να προάγει την ανοιχτή καινοτομία σε μαθητές, φοιτητές, άλλα φυσικά πρόσωπα / ομάδες, νεοφυείς, νεοσύστατες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Τα έργα που υποβάλλονται στον διαγωνισμό θα πρέπει να ανήκουν σε μία από τις δύο κατηγορίες:
i. Χρησιμοποιούν την τεχνολογία για την επίλυση κοινωνικών προβλημάτων ή/και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών (π.χ. αντιμετώπιση κοινωνικών, πολιτιστικών ή περιβαλλοντικών ζητημάτων).
ii. Εστιάζουν στην σχεδίαση και ανάπτυξη ανταγωνιστικών καινοτόμων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών που να συνάδουν με τις προτεραιότητες της Ψηφιακής Ατζέντας (π.χ., eCommerce, FinTech, e-Learning, Artificial Intelligence, Smart Cities, e-Governance, e-Health, κτλ.).
Ο διαγωνισμός αποσκοπεί επίσης στο να προωθήσει νέες τάσεις στη παγκόσμια βιομηχανία, μέσα από ειδικά βραβεία σε συγκεκριμένες κατηγορίες τεχνολογιών αιχμής οι οποίες δεν είναι τόσο διαδεδομένες στην Κύπρο.
Το αντικείμενο του Ψηφιακού Πρωταθλήματος διαφοροποιείται ανάλογα με την κατηγορία των συμμετεχόντων αλλά ως κοινή παράμετρος είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τη Ψηφιακή Ατζέντα και η ανάπτυξη καινοτόμου μοντέλου ή λειτουργικού πρωτοτύπου ή ψηφιακού προϊόντος ή υπηρεσίας.
Το Ψηφιακό Πρωτάθλημα έχει τρεις κατηγορίες:
- Κ1. Μαθητική Επιχειρηματικότητα
- Κ2. Φοιτητική Επιχειρηματικότητα
- Κ3. Αναπτυξιακή Επιχειρηματικότητα
Περισσότερες Πληροφορίες: www.digital-championship.org